Щоб розпочати роботу з ПРРО Cashalot потрібно перейти на сторінку кабінету користувача, зареєструватися в сервісі та створити картку свого суб’єкта господарювання.
Якщо господарська одиниця, програмна каса та електронний підпис касира не зареєстровані в ДПС, в кабінеті користувача потрібно створити та відправити на реєстрацію відповідні форми. (20 ОПП для реєстрації господарської одиниці, 1 ПРРО для реєстрації програмної каси, 5 ПРРО для реєстрації ЕП касира). Якщо ж всі наведені вище документи реєструвались раніше, потрібно просто завантажити відповідну інформацію з ДПС в кабінет користувача. Також, в особистому кабінеті Cashalot, потрібно заповнити довідник номенклатури товарів та послуг, завантажити ліцензію та створити користувача і надати йому доступ до відповідних кас.
Для початку реєстрації розрахункових операцій необхідно встановити на комп’ютер або мобільний пристрій робоче місце касира та авторизуватися в ньому за допомогою електронного підпису касира.
Докладна інструкція щодо початку роботи з ПРРО Cashalot доступна за посиланням.
У ПРРО Cashalot, крім створення карток номенклатурних позицій власноруч, доступна можливість імпорту довідника в форматах xls, xlsx та csv. Для можливості завантаження переліку номенклатурних одиниць із файлів у форматах, що зазначено вище, використовується відповідний шаблон, який можна завантажити в кабінеті користувача або в робочому місці касира в розділі Довідники. Якщо ж для імпорту використовується шаблон, назви колонок якого відрізняються від тих, що присутні в довіднику номенклатури ПРРО Cashalot, передбачено можливість налаштування відповідності полів безпосередньо в момент імпорту.
Докладна інструкція з імпорту номенклатури.
Вимоги щодо заповнення файлу для імпорту номенклатури.
Якщо у вас немає можливості або бажання встановлювати POS термінал, а приймати оплати від клієнтів з використанням платіжних карток ви все ж таки хочете, скористайтесь послугами платіжного сервісу від Monobank – QR-каса, який вбудований в ПРРО Cashalot.
Щоб почати використовувати цю функцію, необхідно зареєструватись в особистому кабінеті ФОП Monobank та отримати там спеціальний токен. Далі, в налаштуваннях кабінету користувача Cashalot, потрібно активувати функцію еквайрингу від Monobank та виконати відповідні налаштування, після чого, в робочому місці касира, з’явиться можливість приймання платіжних карток від клієнтів за допомогою платіжного сервісу Monobank – QR-каса.
Детальна інструкція з налаштування QR-каси доступна за посиланням.
У ПРРО Cashalot, крім можливості надати покупцеві надрукований фіскальний чек, можна передавати посилання на зареєстрований в податковій чек за допомогою SMS-повідомлення або на електронну пошту.
Щоб активувати можливість відправки зареєстрованих чеків на імейл, в налаштуваннях робочого місця касира потрібно зазначити адресу електронної пошти з якої клієнтам буде передаватися посилання на зареєстрований чек. Для поштових скриньок більшості поштових провайдерів виконуються стандартні налаштування із зазначенням адреси поштової скриньки та пароля до неї. Якщо ж використовується пошта Google або Office 365 налаштування відбувається через авторизацію у відповідному обліковому записі обраного сервісу.
Докладну інструкцію з налаштування пошти Google або Office 365 ви знайдете за посиланням.
У ПРРО Cashalot, крім можливості надати покупцеві надрукований фіскальний чек, можна передавати посилання на зареєстрований в податковій чек за допомогою SMS-повідомлення або на електронну пошту.
Передати посилання на зареєстрований чек можна і в SMS-повідомлені. У ПРРО Cashalot підтримуються сервіси з надання послуг відправки SMS такі як TurboSms, BSG та SendPulse. Попередньо потрібно зареєструватись в обраному сервісі розсилки повідомлень та замовити відповідний пакет послуг, після чого виконати налаштування в кабінеті користувача Cashalot.
Деталі ви знайдете в інструкції за цим посиланням.
Для суб’єктів господарювання, які працюють за чітким графіком роботи, у ПРРО Cashalot доступна функція, яка дає змогу налаштувати автоматичне закриття зміни у зазначений час з можливістю формування документа службової видачі, а також з відповідним попередженням касира. Виконати налаштування можна як в кабінеті користувача, так і в робочому місці касира. Проте, якщо автозакриття зміни буде налаштовано в обох частинах ПРРО Cashalot, виконуватись будуть ті налаштування, що вказані в кабінеті користувача.
Більш детально про налаштування автоматичного закриття зміни читайте в інструкції за посиланням.
Для можливості реєстрації розрахункових операцій на фіскальному сервері контролюючого органу за допомогою ПРРО Cashalot, необхідно придбати ліцензію. Ліцензія купується на кожну програмну касу, а її вартість залежить від організаційно правової форми суб’єкта господарювання та від кількості придбаних ліцензій за один раз.
Вартість ліцензій наведена за цим посиланням.
Після оплати рахунку, придбана кількість ліцензій фіксується за кодом ЄДРПОУ організації і в подальшому розподіляється і прив’язується користувачем до зареєстрованих кас. Зробити це можна в кабінеті користувача Cashalot в розділі «Налаштування – Ліцензії».
Детальна інструкція з завантаження ліцензії.
Сьогодні існує три можливі варіанти інтеграції ПРРО Cashalot з обліковими системами це – Інтеграційне рішення ПРРО Cashalot для BAS, API ПРРО Cashalot та WEB API ПРРО Cashalot (Сервер API).
- Інтеграція ПРРО Cashälot для BAS – це готове рішення, що не потребує доопрацювань зі сторони клієнта і яке надає можливість використовувати функціонал програмної каси Cashalot вашою розрахунково-обліковою системою BAS.
- API ПРРО Cashalot дозволяє під'єднати ПРРО до будь-яких сторонніх розрахунково-облікових систем з використанням COM-методів або на основі .NET-технологій. Використання такого варіанту інтеграції потребує встановлення робочого місця касира Cashalot на комп’ютер де встановлено розрахунково-облікову систему.
- WEB API ПРРО Cashalot (Сервер API) безшовна інтеграція з фронт-системами, що дозволяє налаштувати пряму взаємодію з фіскальним сервером контролюючого органу (ФСКО) і яка не потребує встановлення РМК Cashalot.
Вся технічна документація для налаштування інтеграції, а також відеоінструкція щодо підʼєднання Cashalot до BAS ви знайдете за посиланням.
Ознайомче відео про можливості інтеграції:
Під час використання мобільного застосунку Cashalot у користувачів є можливість підʼєднати до нього POS-термінал від ПриватБанку. Інтеграція можлива за умови перебування обох пристроїв в одній Wi Fi-мережі. Щоб підʼєднати POS-термінал, в налаштуваннях мобільного застосунку Cashalot потрібно вказати IP-адресу POS-терміналу та порт, за яким буде відбуватись з’єднання, після чого, в момент проведення розрахункової операції, при розрахунках карткою, пристрої будуть обмінюватись між собою відповідною інформацією.
Більш детально про підʼєднання POS-терміналу до мобільного застосунку можна прочитати в інструкції за посиланням.
У ПРРО Cashalot є функція, яка дає змогу автоматично сформувати та роздрукувати цінник на будь-який товар, який є в довіднику номенклатури товарів та послуг.
Роздрукувати цінник можна, як з кабінету користувача, так і в робочому місці касира, обравши необхідні номенклатурні позиції і натиснувши на відповідну кнопку. Для друку можуть використовуватись будь-які принтери, які підʼєднані до вашого комп’ютера. Перед друком цінника у користувача є можливість налаштувати розмір цінника, формат паперу та кількість копій, а також вказати який штрихкод буде зображено на ньому, внутрішній або штрихкод виробника.
Детальна інструкція з налаштування друку цінників доступна за посиланням.
У ПРРО Cashalot, після реєстрації розрахункової операції на ФСКО, ви можете передати покупцеві зареєстрований фіскальний чек у паперовому вигляді, роздрукувавши його за допомогою принтера. Друк може виконуватись, як з використанням звичайних принтерів, так і на спеціальних термопринтерах. ПРРО Cashalot працює зі всіма принтерами, які додані до переліку відповідного обладнання операційної системи.
Про те як підʼєднати принтер до ПРРО Cashalot можна прочитати в інструкції за посиланням.
Одним з варіантів сплати за товари покупцем в ПРРО Cashalot є оплата карткою. POS-термінал може працювати як окремо від ПРРО Cashalot, так і бути інтегрованим з ним. Якщо POS-термінал інтегрований з робочим місцем касира, в момент проведення розрахункової операції, при виборі типу оплати «Оплата карткою», інформація про суму, яку потрібно списати з карткового рахунку покупця, передається в POS-термінал, а після вдалої операції дані про назву платіжної системи, номер картки покупця тощо заносяться в фіскальний чек, після чого він автоматично реєструється на ФСКО.
POS-термінали Printek або Ощадбанк можуть бути підʼєднані до комп’ютера з використанням портів USB чи COM або з’єднуватись з ним через локальну мережу. Налаштувати інтеграцію з POS-терміналами можна в робочому місці касира.
Інструкція щодо підключення POS-терміналів Printek.
Інструкція щодо підключення POS-терміналів Ощадбанк.
У ПРРО Cashalot, при продажу вагового товару, ви можете зважувати його на окремих вагах і вносити значення власноруч, або підʼєднати ваги до РМК і в такому випадку вага товару буде передаватись в ПРРО без вашої участі. Зараз підтримується робота наступних моделей ваг: BTA-60, ВН (крім прошивки 1х-хх) та ВН-3 (торгові підлогові ваги), але в майбутньому цей перелік буде розширюватись. Зазначені моделі ваг підʼєднуються до комп’ютера через COM-порт, а налаштування, які необхідно виконати, доступні в робочому місці касира Cashalot у розділі «Додаткове обладнання».
Про те як підʼєднати ваги до ПРРО Cashalot читайте в інструкції за посиланням.
Все індивідуально і залежить від потреб вашого бізнесу. Комусь достатньо ПРРО від ДПС, а комусь потрібно максимум функцій за оптимальну ціну. У будь-якому випадку, якщо немає розуміння з чого почати і з чим працювати — у нас завжди можна отримати безплатну консультацію і знайти оптимальний варіант для себе.
Якщо є LiqPay чи інші інтернет екваєри, тоді обов'язково потрібно видати чек покупцеві і відповідно потрібен ПРРО для його реєстрації.
Ні, якщо обрати програмний РРО. Тоді вартість буде менше 100 грн/місяць, а не десятки тисяч гривень як при купівлі стаціонарного РРО.
Якщо ви ведете діяльність з свого дому, тоді ви можете зареєструвати місце фактичної діяльності як квартиру чи будинок і обов'язково вказується це власне житло чи орендоване. На цю адресу відповідно реєструєте і свій ПРРО.
Це може бути будь-який гаджет (смартфон, планшет, ноутбук), де встановлена операційна система та є доступ до інтернету.
Потрібно зробити кілька кроків:
- подати форму 20ОПП, де вказати фактичне місце проведення діяльності;
- потім потрібно зареєструвати свій ПРРО, подавши заяву форми 1ПРРО;
- далі потрібно зареєструвати касирів, які там працюватимуть, подавши заяву форми 5ПРРО;
- проходимо авторизацію з комп’ютера чи телефону, на який встановили свій ПРРО та з якого будете вести діяльність і можна розпочинати роботу.
З 1 серпня поняття СМТ більше немає, тому варто знати різницю, щоб не помилитись. Порядком 95 встановлено за певних умов можна не використовувати у селищі або селі.
Кілька варіантів, коли вам РРО/ПРРО можна не використовувати:
- якщо ви ФОП 1-ї групи
- не здійснюєте торгівлю в одному приміщенні з ФОП, який продає підакцизні товари
- не ведете торгівлю в інтернеті
- коли селищною радою не прийнято рішення про обов'язкове застосування РРО
- ваш річний оборот не перевищує 167 заробітних плат (1 млн 118 тис. грн).
Спрощена форма фіскального чека дозволяє ФОПам, які є платниками єдиного податку і не зареєстровані платниками ПДВ, не прописувати детальне найменування товару, а просто визначити товарну групу чи послугу
Що під забороною?
- підакцизні товари,
- технічно складні побутові товари, що підлягають гарантійному ремонту,
- лікарські засоби,
- вироби медичного призначення,
- ювелірні та побутові вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння
Ні, додаткових звітів під час роботи з ПРРО, окрім щоденного Z-звіту, який ви формуєте перед закриттям робочої зміни та надсилаєте до ДПС.
Згідно із Законодавством України підприємець має забезпечити покупцеві можливість розрахуватись у готівковій чи безготівковій формі. У 2023 році POS-термінал потрібно використовувати підприємцям, які провадять свою господарські діяльність у містах чи селах з населенням понад 25 тис. осіб, незалежно від площі їхнього торговельного об’єкта.
Укрпошта є поштовим оператором, який сам відправляє посилку, отримує від покупця післяплату і формує фіскальний чек.
Нова пошта надає послуги з організації перевезення відправлень, і відповідно до умов Договору, розміщеного на сайті ТОВ «НОВА ПОШТА», є експедитором, а не кур’єрською службою. ТОВ «Нова пошта» і ТОВ «НоваПей» — це різні особи. І з ними у ФОП різні домовленості – везе товар «Нова пошта», а приймає та переказує кошти «НоваПей, тому при відправці товарів Новою Поштою із післяплатою, підприємець повинен застосовувати РРО чи ПРРО обов'язково.
Так, потрібен обов'язково. У салоні має бути термінал та РРО/ПРРО.
Якщо покупець сплачує за товар чи послугу на р/р у форматі IBAN, то РРО/ПРРО ви не зобов'язані використовувати.
Якщо ви працюєте за комісійну винагороду і не відправляєте товар покупцю, тоді РРО вам не потрібен. Але якщо ви отримуєте всю оплату за товар та відправляєте товари замовнику, тоді ви зобов'язані вкласти чек у поштове відправлення.
Закон від 06.07.1995 № 265/95-ВР
Стаття 17
1.За неповну суму вартості в чеку;
за непроведення чека через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи;
за невидачу чека (в паперовому вигляді та/або електронній формі), або проведення операції без використання розрахункової книжки
- 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) — за порушення, вчинене вперше;
- 150 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) — за кожне наступне вчинене порушення;
Починаючи з 1 жовтня 2023 року СГ звільняються від відповідальності за вчинені ними порушення (крім порушень порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів) на:
- тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, — по дату завершення тимчасової окупації відповідних територій;
- територіях активних бойових дій, — по дату завершення бойових дій на відповідних територіях;
- територіях можливих бойових дій, — по дату припинення можливості бойових дій на відповідних територіях.
(Розділ II доповнено пунктом 14 згідно із Законом № 3219-IX від 30.06.2023)
Для підприємців на єдиному податку, які не є платниками ПДВ та не продають підакцизні товари, технічно складні побутові товари, медичні засоби чи ювелірні вироби, з 1 жовтня 2023 року до 31 липня 2025 року передбачено знижені штрафи за відсутність РРО/ПРРО:
- 25 відсотків вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг) — за порушення, вчинене вперше;
- 50 відсотків вартості проданих з порушенням, встановленим цим пунктом, товарів (робіт, послуг) — за кожне наступне вчинене порушення.
(Розділ II доповнено пунктом 15 згідно із Законом № 3219-IX від 30.06.2023)