Відключення електроенергії та відсутність інтернет-зв’язку: що з РРО/ ПРРО та чи штрафуватимуть?

29.11.2022
1261

У зв’язку з військовою агресією рф суб’єкти господарювання, що здійснюють діяльність з використанням реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО) стикаються з проблемою відключення електроенергії та відсутності Інтернет зв’язку.

З огляду на зазначене ДПС повідомляє таке.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР (далі – Закон № 265) на період тимчасового, не більше 7 робочих днів, відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) та розрахункової книжки (далі – РК) або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО.

Після відновлення постачання електроенергії всі розрахункові операції в обов’язковому порядку мають бути проведені через РРО. Алгоритм дій наведено у п. 10 розд. III Порядку реєстрації та застосування РРО, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженому наказом Мінфіну від 14.06.2016 р. № 547.

Такі норми не стосуються суб’єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності ПРРО.

При цьому, на період відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу (далі – ФСКО) проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі офлайн, що може тривати не більше 36 год., із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих ФСКО, та не більше 168 год. протягом календарного місяця для одного суб’єкта господарювання.

Водночас, на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану або обставин непереборної сили проведення розрахункових операцій, що здійснюються в режимі офлайн, та використання фіскальних номерів із діапазону фіскальних номерів, сформованих ФСКО, можуть здійснюватися з перевищенням строків (п. 13 розд. II “Прикінцеві положення” Закону № 265, у редакції Закону України від 15.03.2022 р. № 2120-IX).

Протягом години після встановлення зв’язку із ФСКО здійснюється передача копій створених ПРРО розрахункових документів з присвоєними їм у режимі офлайн фіскальними номерами до ФСКО. Такі розрахункові документи мають бути передані до моменту передачі електронного фіскального звіту, електронного фіскального звітного чека за день, коли були сформовані такі розрахункові документи.

Відповідно до п. 3.1.2 Вимог щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у реєстраторах розрахункових операцій та модемів передачі даних, затверджених наказом МФУ від 08.10.2012 р. № 1057, РРО повинен, зокрема, забезпечувати накопичення контрольно-звітної інформації у разі неможливості передачі її через порушення зв’язку із сервером обробки інформації з будь-яких причин та автоматичну передачу накопиченої інформації до сервера обробки інформації після відновлення зв’язку. Також відбувається блокування проведення розрахункових операцій у разі неможливості передачі контрольно-звітної інформації до сервера обробки інформації протягом 72 год.

Згідно з п. 9 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій РРО для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 р. № 199, блокування виконання функцій реєстратора знімається після усунення причини його виникнення.

Отже, якщо після виконання Z-звіту РРО протягом 72 год. сервером не отримано контрольно-звітної інформації від РРО, він блокується. Разом з тим, одразу після відновлення зв’язку РРО автоматично передасть накопичену інформацію до сервера і буде розблокований.

Відповідно до п. 12 Прикінцевих положень  Закону № 265, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, санкції за порушення вимог цього Закону не застосовуються, крім санкцій за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів.

Разом з тим, пп. 112.8.9 Податкового кодексу України визначено обставини, що звільняють платників податків від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору).

Враховуючи викладене, при організації та проведенні фактичних перевірок ДПС будуть враховані підтверджені обставини  непереборної сили, що призвели до неможливості виконання суб’єктами господарювання окремих вимог законодавства щодо порядку проведення розрахункових операцій. 

Про це інформує ДПСУ.

Також читайте на цю тему у Блозі бухгалтера та у Блозі Cashalot, Інформері М.E.Doc, а також на наших Телеграм-каналах:

Інші новини

11.05.2023
Продаж вживаних технічно складних побутових товарів: що у фіскальному чеку?
Щодо правильного зазначення у фіскальному чеку назви товару при продажу вживаних технічно складних побутових товарів – від ДПСУ.
Детальніше
09.11.2022
Способи отримання фіскального чека покупцем за оплачені товари через ПРРО
Як покупець може отримати фіскальний чек за оплачені товари, послуги через програмний реєстратор розрахункових операцій (ПРРО)?
Детальніше
28.07.2022
Чи штрафуватимуть ФОПів за неведення обліку товарів під час дії ВС?
Облік товарних запасів здійснюється ФОП шляхом постійного внесення до форми ведення обліку товарних запасів інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних доку...
Детальніше
21.03.2023
Поновлення втраченого реєстраційного посвідчення РРО
Як діяти СГ у разі втрати реєстраційного посвідчення? Докладніше - у нашому матеріалі.
Детальніше
15.05.2023
Накладено фінсанкції щодо застосування РРО: чи буде адмінвідповідальність?
Чи передбачена адміністративна відповідальність у разі застосування ДПС фінсанкцій, визначених п. 1 ст. 17 Закону про РРО?
Детальніше
Cashälot
в ефірі