Чи штрафуватимуть ФОПів за неведення обліку товарів під час дії ВС?

28.07.2022
2638

Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані вести облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку. Ці вимоги визначені п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР (далі - Закон № 265).

Порядок та форма обліку товарних запасів для ФОП, у т. ч. платників єдиного податку, встановлюються Мінфіном.

При цьому суб’єкт господарювання зобов’язаний надати контролюючим органам на початок проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), що підтверджують облік та походження товарних запасів (зокрема, але не виключно, документи щодо інвентаризації товарних запасів, документи про отримання товарів від інших суб’єктів господарювання та/або документи на внутрішнє переміщення товарів), які на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті).

Нагадаємо, що ведення обліку товарних запасів для ФОП, у т. ч. єдинників, затверджено наказом Мінфіну від 03.09.2021 р. № 496 (далі - Наказ № 496). Облік товарних запасів здійснюється ФОП шляхом постійного внесення до форми ведення обліку товарних запасів (далі - форма обліку), яка визначена додатком до Порядку № 496, інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід’ємною частиною такого обліку.

Щодо відповідальності

Відповідальність до суб’єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, та/або не надали під час проведення перевірки документи, які підтверджують облік товарів, що знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті) визначена ст. 20 Закону № 265.

Так, до суб’єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, та/або не надали під час проведення перевірки документи, які підтверджують облік товарів, що знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті), за рішенням контролюючих органів застосовується фінансова санкція у розмірі вартості таких товарів, які не обліковані за цінами реалізації, але не менше 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (далі - нмдг).

Такі вимоги не поширюються на ФОП, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ (крім тих, які здійснюють діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).

Разом з тим, ст. 26 Закону № 265 передбачено, що посадові особи та працівник торгівлі, громадського харчування та сфери послуг притягуються до адміністративної відповідальності.

Відповідно до ст. 155-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, - тягне за собою накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від 2 до 5 нмдг (від 34 грн до 85 грн) і на посадових осіб - від 5 до 10 нмдг (від 85 грн до 170 грн).

За дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, – тягне за собою накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від 5 до 10 нмдг (85 грн до 170 грн) і на посадових осіб - від 10 до 20 нмдг (від 170 грн до 340 грн).

Водночас, п. 12 розд. ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 265, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, санкції за порушення вимог Закону № 265 не застосовуються, крім санкцій за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів.

Отже, під час перевірок у період воєнного стану до ФОП, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів, що не обліковані у встановленому порядку, та/або не надали під час проведення перевірки документи, які підтверджують облік таких товарів, що знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті), за рішенням контролюючих органів застосовується фінансова та адміністративна відповідальність.

До суб’єктів господарювання - ФОП, у т. ч. єдинників, які не здійснюють реалізацію підакцизних товарів, під час перевірок у період воєнного стану за порушення ведення обліку товарних запасів, визначеного Наказом № 496, застосовується лише адміністративна відповідальність.

Інформація розміщена на Інформаційно-довідковому ресурсі “ЗІР”, категорія 109.18.

Нагадаємо, у ПРРО Cashalot є розділ “Склад”, який дає можливість вести спрощену форму обліку товарних запасів, яка затверджена наказом №496.

При виборі спрощеного режиму облік товарних запасів здійснюється користувачем шляхом заповнення “Форми інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів”.

Докладніше про, як легко вести облік товарних запасів у ПРРО Cashalot - у нашому матеріалі.

Більше корисних новин читайте у нашому Блозі, а також на нашому Telegram-каналі Cashalot в ефірі.

Інші новини

20.01.2025
Щодо розрахунків у безготівковій формі та чи можна встановлювати різні ціни на товар за готівку і безготівку
Податківці нагадали, які торгівці повинні з 1 січня 2025 року забезпечити можливості розрахунків у безготівковій формі та про те, що заборонено торгівцям.
Детальніше
19.11.2024
Дії продавця при продажу товарів з оплатою декількома платежами
Податківці звертають увагу, що при продажу товарів з оплатою декількома платежами продавець повинен оформити і видати окремий фіскальний касовий чек на кожну частину розрахунку за...
Детальніше
23.11.2023
Чому інтеграція Cashalot з «Новою поштою» — це добре для кожного клієнта?
Так, у програмному РРО Cashalot вже реалізовано інтеграцію із Новою поштою, що дає можливість автоматично реєструвати чеки у ДПС після отримання посилки покупцем на відділені Нової...
Детальніше
15.11.2023
Інтеграція Cashalot із «Новою поштою»
У програмному РРО Cashalot реалізовано можливість реєстрації чеків після отримання посилки покупцем на «Новій пошті». Так, завдяки інтеграції, користувачі Cashalot можуть зручно ре...
Детальніше
09.07.2024
Зміна адреси ГО: чи скасовувати реєстрацію ПРРО?
Чи потрібно скасовувати реєстрацію ПРРО у разі зміни адреси господарської одиниці? У разі зміни найменування або адреси господарської одиниці, де використовується програмний реєстр...
Детальніше
Cashälot
в ефірі