Порядок повернення (заміни) непридатних та небезпечних харчових продуктів

28.11.2024
389

Постановою КМУ від 26.11.2024 р. № 1347 (далі - Постанова № 1347) затверджено Порядок повернення (заміни) непридатних та небезпечних харчових продуктів (далі – Порядок). Про проєкт цього Порядку ми повідомляли тут

Цей Порядок регулює відносини між споживачем та суб’єктом господарювання незалежно від форми власності у разі придбання споживачем непридатного чи небезпечного харчового продукту і заміни його на харчовий продукт, придатний для споживання, або повернення сплачених коштів за такий продукт.  

Відповідно до п. 3 Порядку споживач у разі придбання непридатного чи небезпечного харчового продукту звертається в усній або письмовій формі за його вибором до суб’єкта господарювання за місцем придбання такого продукту з вимогою про:

  • заміну такого харчового продукту на придатний безпечний аналогічний продукт; або
  • повернення сплачених коштів за такий продукт.

Вимога про заміну непридатного чи небезпечного харчового продукту або повернення сплачених коштів за відповідний продукт може бути пред’явлена споживачем у такі строки (п. 4 Порядку):  

  • щодо харчового продукту, зберігання якого вимагає температурного режиму до + 6°С, – протягом однієї доби з моменту його придбання;
  • щодо харчового продукту, граничний термін споживання (дати “вжити до”) або мінімальний термін придатності якого не перевищує 14 днів, крім харчового продукту, визначеного абз. другим п. 4 Порядку, – не пізніше 3 календарних днів з моменту його придбання, але в будь-якому разі до закінчення граничного терміну споживання (дати “вжити до”) або мінімального терміну придатності;
  • щодо харчового продукту, граничний термін споживання (дати “вжити до”) або мінімальний термін придатності якого перевищує 14 днів, крім харчового продукту, визначеного абз. другим цього пункту, – не пізніше 14 днів з моменту його придбання.

У разі придбання непридатного чи небезпечного харчового продукту поза торговельним чи офісним приміщенням або дистанційно реалізація споживачем права заміни непридатного чи небезпечного харчового продукту або повернення сплачених коштів здійснюється у строки, визначені цим пунктом, перебіг яких починається з моменту фактичного отримання ним такого продукту (абз. другий п. 4 Порядку).

Під час звернення з вимогою про заміну харчового продукту або повернення сплачених коштів споживач повинен пред’явити розрахунковий документ, та надати непридатний чи небезпечний харчовий продукт.

До відома! Якщо в результаті заміни харчовий продукт виявився непридатним або небезпечним, споживач має право повторно звернутися до суб’єкта господарювання (п. 6 Порядку).

Пунктом 7 Порядку визначено, що повернення коштів за непридатний чи небезпечний харчовий продукт здійснюється СГ у день звернення з вимогою щодо повернення сплачених коштів за відповідний продукт, у разі неможливості повернути кошти у день звернення з вимогою щодо повернення сплачених коштів за відповідний продукт – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше 7 днів з дня звернення з вимогою. Ця сума має повернутися у спосіб, що відповідає способу оплати споживачем такого продукту, крім випадку, якщо споживач погодився на інший спосіб повернення коштів.

СГ задовольняє вимогу споживача про заміну непридатного чи небезпечного харчового продукту або повернення сплачених споживачем коштів за умови дотримання споживачем вимог, визначених п. п. 4 і 5 цього Порядку, а також за умови, що непридатність чи небезпечність харчового продукту не спричинена порушенням правил його зберігання або настала внаслідок інших дій або бездіяльності споживача (п. 8 Порядку).

Постанова № 1347 набере чинності одночасно з набранням чинності Законом України від 10.06.2023 р. № 3153-ІХ “Про захист прав споживачів”.

Інші новини

05.12.2022
Оплата за товари здійснюється за допомогою QR-коду: чи застосовувати РРО/ПРРО?
Чи зобов’язаний застосовувати СГ РРО та/або ПРРО у разі реалізації товарів, робіт (послуг), оплата за які здійснюється за допомогою QR-коду?
Детальніше
01.12.2023
Інтернет- торгівля: коли формувати касовий чек?
Чи буде штраф, якщо чек сформовано не на дату отримання попередньо оплачених коштів на рахунок, а у момент відвантаження товару?
Детальніше
05.07.2022
Інтеграція Cashalot із plata by mono — нові можливості для ПРРО
Ми в Cashalot продовжуємо працювати і допомагати українському бізнесу. Так, відтепер у програмному РРО Cashalot доступна інтеграція із Monobank.
Детальніше
22.03.2023
Як скасувати реєстрацію РРО, що знаходяться на тимчасово окупованих територіях
Яким чином здійснюється скасування реєстрації РРО, що знаходяться на територіях, які тимчасово окуповані або на яких ведуться бойові дії?
Детальніше
20.02.2023
Про особливості законодавства у сфері розрахункових операцій - роз'яснює ДПСУ
Податківці надали роз'яснення щодо використання РРО та обов’язку забезпечити обов’язкове приймання спеціальних платіжних засобів для здійснення розрахунків за продані товари.
Детальніше
Cashälot
в ефірі