Порядок повернення (заміни) непридатних та небезпечних харчових продуктів

28.11.2024
76

Постановою КМУ від 26.11.2024 р. № 1347 (далі - Постанова № 1347) затверджено Порядок повернення (заміни) непридатних та небезпечних харчових продуктів (далі – Порядок). Про проєкт цього Порядку ми повідомляли тут

Цей Порядок регулює відносини між споживачем та суб’єктом господарювання незалежно від форми власності у разі придбання споживачем непридатного чи небезпечного харчового продукту і заміни його на харчовий продукт, придатний для споживання, або повернення сплачених коштів за такий продукт.  

Відповідно до п. 3 Порядку споживач у разі придбання непридатного чи небезпечного харчового продукту звертається в усній або письмовій формі за його вибором до суб’єкта господарювання за місцем придбання такого продукту з вимогою про:

  • заміну такого харчового продукту на придатний безпечний аналогічний продукт; або
  • повернення сплачених коштів за такий продукт.

Вимога про заміну непридатного чи небезпечного харчового продукту або повернення сплачених коштів за відповідний продукт може бути пред’явлена споживачем у такі строки (п. 4 Порядку):  

  • щодо харчового продукту, зберігання якого вимагає температурного режиму до + 6°С, – протягом однієї доби з моменту його придбання;
  • щодо харчового продукту, граничний термін споживання (дати “вжити до”) або мінімальний термін придатності якого не перевищує 14 днів, крім харчового продукту, визначеного абз. другим п. 4 Порядку, – не пізніше 3 календарних днів з моменту його придбання, але в будь-якому разі до закінчення граничного терміну споживання (дати “вжити до”) або мінімального терміну придатності;
  • щодо харчового продукту, граничний термін споживання (дати “вжити до”) або мінімальний термін придатності якого перевищує 14 днів, крім харчового продукту, визначеного абз. другим цього пункту, – не пізніше 14 днів з моменту його придбання.

У разі придбання непридатного чи небезпечного харчового продукту поза торговельним чи офісним приміщенням або дистанційно реалізація споживачем права заміни непридатного чи небезпечного харчового продукту або повернення сплачених коштів здійснюється у строки, визначені цим пунктом, перебіг яких починається з моменту фактичного отримання ним такого продукту (абз. другий п. 4 Порядку).

Під час звернення з вимогою про заміну харчового продукту або повернення сплачених коштів споживач повинен пред’явити розрахунковий документ, та надати непридатний чи небезпечний харчовий продукт.

До відома! Якщо в результаті заміни харчовий продукт виявився непридатним або небезпечним, споживач має право повторно звернутися до суб’єкта господарювання (п. 6 Порядку).

Пунктом 7 Порядку визначено, що повернення коштів за непридатний чи небезпечний харчовий продукт здійснюється СГ у день звернення з вимогою щодо повернення сплачених коштів за відповідний продукт, у разі неможливості повернути кошти у день звернення з вимогою щодо повернення сплачених коштів за відповідний продукт – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше 7 днів з дня звернення з вимогою. Ця сума має повернутися у спосіб, що відповідає способу оплати споживачем такого продукту, крім випадку, якщо споживач погодився на інший спосіб повернення коштів.

СГ задовольняє вимогу споживача про заміну непридатного чи небезпечного харчового продукту або повернення сплачених споживачем коштів за умови дотримання споживачем вимог, визначених п. п. 4 і 5 цього Порядку, а також за умови, що непридатність чи небезпечність харчового продукту не спричинена порушенням правил його зберігання або настала внаслідок інших дій або бездіяльності споживача (п. 8 Порядку).

Постанова № 1347 набере чинності одночасно з набранням чинності Законом України від 10.06.2023 р. № 3153-ІХ “Про захист прав споживачів”.

Інші новини

22.06.2023
СГ має магазин та кафетерій в одній будівлі, але різних приміщеннях: скільки ліцензій на торгівлю алкоголем отримувати?
Чи потрібно отримувати окремі ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями СГ, який має магазин та кафетерій (буфет, ресторан тощо), що знаходяться в одній будівлі, але в ок...
Детальніше
08.03.2023
Про особливості визначення першого та наступного порушення при неналежному застосуванні РРО/ПРРО
На СГ покладається обов’язок застосовувати РРО/ПРРО при здійсненні кожної розрахункової операції. А які особливості застосування відповідальності при виявлених порушеннях?
Детальніше
11.07.2024
Чи скасовувати реєстрацію ПРРО у разі зміни виробника або ГО?
У разі зміни, зокрема, найменування або адреси господарської одиниці, де використовується ПРРО, здійснюється перереєстрація ПРРО.
Детальніше
07.08.2023
Модуль «Склад» від Cashalot — надійний помічник у веденні бізнесу
Cashalot завжди прагне до розвитку, щоб зробити розрахунки своїх користувачів максимально простими і зручними. Саме для вашого комфорту і був створений модуль «Склад», який доповни...
Детальніше
31.10.2022
Робоча зміна ПРРО не закрита, але згенеровано новий КЕП: що робити СГ?
У разі незакриття робочої зміни для роботи з ПРРО за новим ідентифікатором ключа необхідно подати Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого кл...
Детальніше
Cashälot
в ефірі