Чи є відповідальність для торговців, які не можуть забезпечити безготівкові розрахунки через форс-мажорні обставини?

24.10.2024
117

Умови та строки, до настання яких торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків, зокрема, з використанням електронних платіжних засобів, за продані ними товари (надані послуги), включаючи товари (послуги), реалізація (надання) яких здійснюється дистанційно, визначено вимогами п. 1 постанови Кабінету Міністрів України  від 29.07.2022 р. № 894 (далі - Постанова № 894). 

Нагадаємо, поетапне запровадження такого обов’язку передбачено з 01.01.2023 і складається з чотирьох етапів. Докладніше про це ми писали тут

Отже, чинним законодавством встановлений обов’язок торговців забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків, зокрема, з використанням електронних платіжних засобів, за продані ними товари (надані послуги) відповідно до положень Постанови № 894. 

Порушення порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), у т. ч. недотримання установлених законодавством вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів – тягне за собою накладення штрафу на ФОП, посадових осіб юридичної особи у розмірі від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1700 до 3400 грн). Це передбачено ст. 163-15 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП).   

Дія, зазначена в частині першій ст. 163-15 КУпАП, вчинена особою, яка протягом року вже отримала адміністративне притягнення за аналогічне порушення, передбачає накладення штрафу у розмірі від 500 до 1000 НМДГ (від 8500 до 17000 грн). 

Крім того, у разі виникнення форс-мажорних обставин, які є надзвичайними та невідворотними подіями, що об’єктивно унеможливлюють виконання обов'язків за договором (контрактом, угодою тощо), відповідно до законодавства та інших нормативних актів, умови для настання відповідальності не виникають. Це визначено пп. 112.8.9 Податкового кодексу України.  

Важливо! Обов’язок доведення існування таких форс-мажорних обставин покладається на платника податків. 

Таке роз'яснення розміщено на Інформаційно-довідковому ресурсі “ЗІР”, категорія 109.18.

Інші новини

20.05.2024
Що робити, якщо сформований Зет-звіт некоректно відображається в Е-кабінеті?
Які дії СГ, який направляв Зет-звіти сформовані РРО/ПРРО до фіскального сервера, однак в е-кабінеті інформація щодо таких звітів відображається не в повному обсязі?
Детальніше
26.12.2023
Як працюватиме технічна підтримка Cashalot на свята?
Плануєте працювати у період новорічних свят? Тоді рекомендуємо ознайомитись завчасно із графіком роботи технічної підтримки програмної каси Cashalot у святкові та передсвяткові дні...
Детальніше
22.09.2022
Залишок готівки в касі в ПРРО Cashаlot
Як зберегти залишок всієї готівки в касі для наступної зміни у ПРРО Cashаlot – дізнайтесь у статті.
Детальніше
09.11.2022
Новий функціонал Cashalot для вашої каси
У ПРРО Cashalot реалізовано можливість розділяти групи номенклатурних позицій між касами. Тобто можно надати змогу одній касі працювати з однією групою товарів, а другій касі – з і...
Детальніше
16.05.2024
Якими документами підтвердити право власності, володіння, користування ПРРО?
Якими документами суб’єкт господарювання може підтвердити право власності, володіння, користування ПРРО?
Детальніше
Cashälot
в ефірі