CRM-система для бізнесу: що вміє та до кого підʼєднатись в Україні

17.03.2023
886

Розвиток будь-якої компанії — це не тільки розширення можливостей і збільшення прибутку. Це ще й підвищене операційне навантаження — вам доводиться щодня приймати й опрацьовувати десятки запитів і замовлень від клієнтів, готувати відправлення й фіксувати залишки товарів, контролювати оплати, доставлення, повернення та робити купу іншої рутинної роботи.

Хтось із менеджерів веде поточні справи у спеціальних застосунках, Excel-таблицях і планувальниках, інші — сподіваються втримати все в голові, паперових нотатках чи замітках у смартфоні. У результаті частина важливої інформації забувається та губиться, а в операційній роботі зʼявляється безлад.

Впорядкувати хаос і обʼєднати всі сервіси та застосунки в одну централізовану систему допоможе CRM.

Скільки часу зʼїдає рутина?

Уявімо, що Вікторія працює менеджером із продажів в онлайн-магазині дитячого одягу й іграшок, який не використовує CRM-систему. Щодня вона отримує кількадесят запитів: деякі постійні клієнти роблять замовлення у вайбері, частина нової аудиторії приходить з інстаграму, інші — телефонують за номером, вказаним на сайті. Комусь потрібна консультація, хтось уточнює наявність товару, іншого цікавить статус відправлення.

Менеджерка опрацьовує запити вручну: створює та зберігає новий лід, додає замовлення в загальну таблицю, звіряє залишки із даними постачальників, контролює надходження оплат.

Єдиної системи, де зберігається вся ця інформація, в інтернет-магазині немає. Тому Вікторія щодня вимушена витрачати 2-3 години робочого часу на рутину — монотонні операції, перенесення даних, пошук і уточнення інформації. А могла б використовувати цей час для ефективної взаємодії з потенційними замовниками та збільшення продажів, якби компанія автоматизувала процеси у CRM-системі.



Більше ніж просто клієнтська база: що вміють сучасні CRM-системи

Часи, коли CRM-система була лише формою організації клієнтської бази, давно минули. Сьогодні це комплексні рішення для автоматизації 90% процесів у продажах і підтримці.

Після підʼєднання CRM-системи ви зможете:

  • автоматично створювати та вести базу клієнтів в одній системі — без необхідності вручну переносити дані в таблиці чи спільні документи;
  • приймати заявки з різних каналів — сайту, форм зворотного звʼязку на лендингах, маркетплейсів, соцмереж, месенджерів, IP-телефонії;
  • спілкуватися з аудиторією в єдиному зручному робочому кабінеті CRM, куди стікаються чати з месенджерів, соцмереж, email, чатботів тощо;
  • створювати ТТН і відстежувати доставлення різними поштовими сервісами одним легким рухом;
  • вести складський облік і синхронізувати залишки;
  • фіксувати оплати й попередні оплати за товар, вести облік додаткових витрат, відстежувати рентабельність магазину;
  • контролювати ефективність роботи конкретного працівника, відділу, магазину, мережі й загалом бізнесу.

Все це в рази скорочує кількість ручної монотонної роботи, оптимізує час і зусилля персоналу, зменшує вірогідність людських помилок. Менше рутини — більше можливостей, щоб зосередитися на пріоритетних і важливих задачах.

Не втрачайте клієнтів: як CRM-система допомагає підвищити продажі товарів і послуг

CRM-система — це не просто помічник у відділі продажів, це буквально база, на якій тримається робота всіх сейлзів. Якщо ваші менеджери досі не мають єдиного інструмента для ведення продажів, це створює одразу декілька проблем. Один гарячий лід загубили в інстаграмі, другому замовнику забули передзвонити, третій потрапив у “невагомість” і вже місяць висить у якійсь таблиці з назвою “дотиснути”. Ліди губляться, лояльність просідає, а магазин недоотримує прибуток.



CRM повністю автоматизує процес продажів. Усе, що сейлз мав тримати в голові, записувати в нотатки чи Excel-таблиці, зберігається в CRM-системі.

  1. Ліди автоматично потрапляють в систему з усіх каналів, які ви використовуєте для продажів і маркетингу.
  2. Вхідні запити зручно розподіляються між персоналом, наприклад, на кожну заявку можна призначити відповідального працівника. Так ви оперативно відповідатимете на запити і забезпечите ідеальний досвід купівель.
  3. Є можливість створювати воронки продажів під свої бізнес-процеси, наприклад: новий лід — перший дзвінок — результат — другий контакт — фолоуап-лист — дотискання — успішна угода. Компоненти й етапи можуть бути різними, ви налаштовуєте все під свої потреби.
  4. Створення картки клієнта й оформлення замовлення одним легким рухом прямо під час діалогу з потенційним замовником;
  5. Історія взаємодій зберігається в системі, а це чудові можливості для персоналізації. Наприклад, якщо людина раніше купувала спортивні товари, менеджер може пропонувати йому нову колекцію спортивних аксесуарів. CRM прокачує допродажі та дає можливість реактивувати втрачені ліди, які з певних причин зупинилися взаємодію.

Всі ці й багато інших корисних опцій реалізовані в KeyCRM — системі для ecommerce та сфери послуг.