Тема щодо обов’язкових реквізитів фіскального чека, форм та засобів оплати наразі “у всіх на вустах” серед підприємців, оскільки з 01.03.2025 р. відбулися суттєві зміни. Про це ми повідомляли тут.
Наша редакторська команда Cashalot не залишає вас сам на сам і продовжує розбиратись з обов’язковими реквізитами фіскального чека. Сьогодні поговоримо про рядки 12–17, які стосуються використання електронного платіжного засобу при розрахунках.
У розд. II Положення № 13 зазначено, коли ці рядки обов’язкові до заповнення, а саме:
Додамо трохи визначень для розуміння:
- платіжний термінал, з’єднаний з РРО/ПРРО, – сукупність платіжного терміналу та з’єднаного з ним РРО/ПРРО за допомогою будь-яких проводових або безпроводових засобів зв’язку, які у процесі обробки інформації фактично взаємодіють шляхом обміну командами, повідомленнями, пакетами даних;
- платіжний термінал, поєднаний з РРО/ПРРО, – сукупність платіжного терміналу та поєднаного з ним в одному корпусі або в одному застосунку РРО/ПРРО, які у процесі обробки інформації фактично взаємодіють шляхом обміну командами, повідомленнями, пакетами даних.
А що роз’яснюють податківці?
Податківці у “ЗІР”, категорія 109.18 наголосили: “... на даний час законодавством не встановлено обов’язку з’єднувати або поєднувати платіжний термінал (POS-термінал) з РРО/ПРРО під час його застосування, при проведенні розрахунків з використанням електронних платіжних засобів (платіжних карток).”.
Висновок: Тобто, дозволяється проводити розрахунки через РРО/ПРРО та платіжний термінал (POS-термінал), які між собою не поєднані або не з’єднані.
Отже, якщо розрахунковий документ не міститиме інформації про використання електронного платіжного засобу, а ця інформація буде вказана у сліпі (квитанції) POS-терміналу, це не вважатиметься порушенням вимог до форми та змісту чека.
Проте, якщо платіжний POS-термінал з’єднаний або поєднаний із РРО/ПРРО, тоді реквізити в рядках 12–17 фіскального чека мають бути заповнені.
Таким чином, відповідальності за використання РРО/ПРРО, не з’єднаного або не поєднаного з POS-терміналом, у т. ч. після 01.03.2025 р., не передбачено.
Cashalot дбає про своїх користувачів і забезпечує можливість виконання норм чинного законодавства. Так, користувачі Cashalot мають можливість з’єднати або поєднати платіжні термінали з ПРРО:
Платіжні термінали (POS-термінали), які можна з’єднати з ПРРО Cashalot, надаються банками:
- ПриватБанк,
- Ощадбанк,
- ПУМБ,
- Райффайзен Банк,
- Sense Bank,
- àбанк,
- Укрексімбанк,
- monobank,
- MTB банк,
- Altbank,
- Банк Восток.
Платіжні термінали (POS-термінали), які можна поєднати з ПРРО Cashalot, надаються банками, моделі пристроїв:
- Printec Сastles Caturn 1000 F2;
- Ingenico AXIUM DX8000;
- SSI Verifon X990.
або встановлюються на ваш пристрій: - Термінал у смартфоні / планшеті, або на спеціальних Android POS-пристроях: мобільні застосунки Термінал від Monobank, Термінал від ПриватБанк та A24Pay від àбанк.
Більше інформації про переваги використання, та які моделі пристроїв для приймання платежів працюють із ПРРО Cashalot ви можете дізнатися на сторінці Еквайринг в ПРРО Cashalot.
До відома! Якщо POS-термінал не з’єднаний/не поєднаний з ПРРО Cashalot, дані реквізитів рядків 12-17 автоматично не заповнюються, і ці рядки, за необхідності, можна заповнити вручну:
Якщо з’єднаний/поєднаний – то дані щодо реквізитів платіжної картки відображаються у чеку автоматично.
Про зміни у формі оплати та структурі чека у ПРРО Cashalot, а також як заповнюються рядки 18 “Форма оплати” та 19 “Засіб оплати” в чеках читайте у Блозі на сайті Сashalot та на нашому Телеграм-каналі.