Про особливості визначення першого та наступного порушення при неналежному застосуванні РРО/ПРРО

08.03.2023
331

Нагадуємо, суб’єкти господарювання зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій (далі – ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у передбачених законом випадках, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок. Це визначено п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР (далі – Закон № 265).

Згідно з ст. 2 Закону № 265 розрахункова операція – приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Так, на суб’єкта господарювання покладається обов’язок застосовувати РРО/ПРРО при здійсненні кожної розрахункової операції.

Відповідно до п. 113.3 Податкового кодексу України у разі вчинення платником податків двох або більше порушень іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, штрафні (фінансові) санкції (штрафи) застосовуються за кожне вчинене разове та триваюче порушення окремо.

Вищезазначене узгоджується з судовою практикою Верховного Суду (постанова від 22.02.2022 р. у справі № 640/4426/19). Оскільки продаж товару без застосування РРО та/або ПРРО не є триваючим порушенням, а невидача касового чека, під час кожного продажу товару, визнається окремим порушенням, то наступне незастосування РРО та/або ПРРО при продажу товарів (наданні послуг) є окремим порушенням. Тобто, наступне незастосування РРО та/або ПРРО чи невидача чека буде вважатись повторним порушенням.

При цьому кваліфікуючою ознакою такого правопорушення є повторність вчинення відповідного діяння, яке встановлюється у разі вчинення особою кількох правопорушень.

Отже, у разі виявлення під час перевірки суб’єкта господарювання підтверджених належним чином фактів неодноразових порушень вимог щодо застосування РРО та/або ПРРО, до суб’єкта господарювання застосовуються фінансові санкції, зокрема, за першу з таких операцій – штраф, як за перше порушення, а за кожну наступну – як за наступне порушення.

Про це інформує ДПСУ.

Інші новини

25.08.2022
Документи, які повинні зберігатися на місці проведення розрахунків із застосуванням РРО та ПРРО
Суб’єкти господарювання, які використовують РРО для здійснення розрахункових операцій, зобов’язані на місці проведення розрахунків тримати певний перелік документів. Докладніше у н...
Детальніше
10.01.2023
ПРРО Cashalot для вашого бізнесу: інтеграція
Інтеграція дає можливість нашим клієнтам продовжувати зручно працювати у звичній програмі! Як? Дуже просто — ви і далі працюєте, як і звикли, у вашій улюбленій обліковці, до якої і...
Детальніше
12.12.2022
Аварійне відключення світла протягом війни: чи буде відповідальність за нестворення Z-звітів?
Чи передбачена відповідальність до СГ за нестворення (несвоєчасне створення) щоденних Z-звітів на РРО/ПРРО з причини потенційного/аварійного відключення електроенергії у період дії...
Детальніше
10.11.2023
Облік готівки у вигляді благодійних внесків: що з оприбуткуванням?
Благодійна організація повинна оприбуткувати готівкові кошти, отримані як благодійні внески, у т. ч. вилучені зі «скриньки», у касі з оформленням прибуткового касового ордеру.
Детальніше
17.04.2024
Повернення товарів при відправці за допомогою служб доставки
Протягом якого терміну та на підставі якого документа потрібно провести через РРО/ПРРО операцію повернення товарів у випадку неотримання або відмови від товарів покупцем, при відпр...
Детальніше
Cashälot
в ефірі