Аварійне відключення світла протягом війни: чи буде відповідальність за нестворення Z-звітів?

12.12.2022
1632

Згідно зі ст. 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР (далі – Закон № 265) фіскальний звітний чек (далі – щоденний Z-звіт) – документ встановленої форми, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний фіскальний звітний чек) реєстратором розрахункових операцій (далі – РРО) або програмним РРО (далі – ПРРО), що містить дані денного звіту, під час створення якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься відповідно до фіскальної пам’яті РРО або фіскального сервера контролюючого органу.

Нагадуємо, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг), зобов’язані щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) або ПРРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій. Це передбачено п. 9 ст. 3 Закону № 265.

Посадові особи та працівники торгівлі, громадського харчування та сфери послуг, а також посадові особи уповноважених банків, небанківських фінустанов та суб’єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність на підставі агентських угод з уповноваженими банками з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або отримали відповідні ліцензії НБУ, за порушення вимог Закону № 265 притягуються контролюючими органами до адміністративної відповідальності згідно із законом.

Адміністративна відповідальність за порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначена ст. 155-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП).

Враховуючи викладене, у випадку нестворення (несвоєчасного створення) щоденних Z-звітів на РРО/ ПРРО, з причин потенційного/аварійного відключення електроенергії, суб’єкти господарювання не нестимуть відповідальності за умови підтвердження такого факту належними доказами, зокрема, інформацією, розміщеною на вебпорталах енергопостачальних компаній, про відключення електроенергії у відповідній місцевості чи неможливості її постачання через пошкодження енергетичних мереж, тощо.

Водночас, у разі порушення суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері здійснення розрахункових операцій та неможливості підтвердження, що такі порушення вчинені внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору), посадові особи суб’єктів господарювання та особи, які здійснюють розрахункові операції будуть нести адміністративну відповідальність, встановлену ст. 155-1 КУпАП.

Відповідь розміщена на Інформаційно-довідковому ресурсі “ЗІР”, категорія 109.18.

Нагадуємо нашим читачам, що порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг (ч. 1 ст. 155-1 КУпАП) – тягне за собою накладення адмінштрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від 2 до 5 нмдг (від 34 до 85 грн) і на посадових осіб – від 5 до 10 нмдг (від 85 до 170 грн).

Такі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від 5 до 10 нмдг (від 85 до 170 грн) і на посадових осіб – від 10 до 20 нмдг (від 170 до 340 грн).

Інші новини

07.05.2025
Що зазначається у рядку 9 фіскального чека при продажу коктейлів, виготовлених з алкогольних напоїв?
Що зазначається у рядку 9 фіскального чека при продажу коктейлів, виготовлених з алкогольних напоїв?
Детальніше
08.02.2023
Хто в 2023 році повинен мати pos-термінали та яка відповідальність?
У 2023 році pos-термінали зобов’язані встановити усі торговці, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення понад 25 тис. осіб незалежно від пл...
Детальніше
19.01.2023
Чи застосовує СГ РРО/ПРРО у разі, якщо банк в межах кредитного договору здійснює переказ коштів за товари (послуги)?
Закон № 265 визначає загальні положення застосування РРО/ПРРО при проведенні оплат за товари (послуги) та не передбачає розподілу щодо застосування таких реєстраторів в залежності...
Детальніше
31.08.2022
Зміни по ГО за ф. 20-ОПП: як подати ф. № 1-ПРРО?
Розглянемо алгоритм дій при зміні інформації по господарській одиниці за ф. № 20-ОПП. Як потім подати форму № 1-ПРРО і врахувати усі особливості?
Детальніше
05.07.2022
Інтеграція Cashalot із plata by mono — нові можливості для ПРРО
Ми в Cashalot продовжуємо працювати і допомагати українському бізнесу. Так, відтепер у програмному РРО Cashalot доступна інтеграція із Monobank.
Детальніше
Cashälot
в ефірі