Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки, для виконання платіжної операції зобов’язані щодня створювати у паперовій або електронній формі РРО (за винятком автоматів з продажу товарів (послуг)) або ПРРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій. Це передбачено п. 9 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР.
Тобто, чинним законодавством встановлений обов’язок щодня створювати у паперовій або електронній формі РРО або ПРРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.
Водночас, у разі виникнення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) як надзвичайних та невідворотних подій, які об’єктивно унеможливлюють виконання обов’язків, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, умови щодо настання відповідальності не виникають.
Враховуючи викладене вище, повідомляємо, що у разі оголошення повітряної тривоги, працівники магазину зобов’язані припинити реалізацію товарів (послуг) та покинути магазин (торговий зал). Якщо повітряна тривога тривала у проміжку часу, в якому господарський об’єкт припиняє свою роботу згідно з розкладом, такий чек має бути створений на РРО/ПРРО не пізніше наступного робочого дня, до початку проведення розрахункових операцій на такому РРО/ПРРО.
Аналогічними дії суб’єкта господарювання можуть бути і в разі аварійного відключення світла та неможливості створення щоденного фіскального звітного чека (щоденного ЗЕТ-звіту).
Про це повідомило ГУ ДПС в Івано-Франківській області.