У ЗЕТ-звіті відсутні обов’язкові реквізити: чи буде відповідальність?

15.02.2024
312

Нагадаємо нашим читачам, що постановою Кабміну від 18.02.2002 року № 199 затверджені Вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування (далі – Вимоги до РРО) та Вимоги щодо забезпечення виконання фіскальних функцій програмними реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування (далі – Вимоги до ПРРО). 

Відповідно до п. 14 Вимог до РРО чеки всіх звітів повинні містити такі загальні реквізити: 

  • назву і адресу господарської одиниці; індивідуальний номер платника, перед яким друкуються великі літери «ПН». У разі коли суб’єкт підприємницької діяльності не зареєстрований як платник ПДВ, замість індивідуального номера платника повинен бути надрукований ідентифікаційний код згідно з Єдиним державний реєстром підприємств та організацій України (для юридичних осіб) або ідентифікаційний номер згідно з державним реєстром фізичних осіб (для фізичних осіб), а замість літер «ПН» – літери «ІД»; фіскальний номер РРО, перед яким друкуються великі літери «ФН»; заводський номер РРО; логотип виробника. 

При цьому, п. 17 Вимог до РРО передбачено додаткові дані, які повинен містити чек ЗЕТ-звіту (всі підсумки та суми обчислюються за зміну). 

Згідно з п. 18 Вимог до ПРРО звіти, які створюються ПРРО, повинні містити такі загальні реквізити: 

  • найменування та адресу господарської одиниці, де застосовується ПРРО; для суб’єктів господарювання, що зареєстровані як платники ПДВ, – індивідуальний податковий номер платника ПДВ, наданий згідно з ПКУ, перед яким зазначаються великі літери «ПН»; для суб’єктів господарювання, що не є платниками ПДВ, – податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта (для ФОП, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті), перед яким зазначаються великі літери «ІД»; фіскальний номер ПРРО, перед яким зазначаються великі літери «ФН»; дату та час формування документа. 

При цьому звіти, які створюються ПРРО, повинні містити додаткову інформацію, визначену для відповідного типу звіту пп. 15 – 19 Вимог до РРО для різних сфер застосування (п. 19 Вимог до ПРРО). 

Відсутність обов’язкового реквізиту у фіскальному звітному чеку може свідчити про аналогічне порушення вимог змісту розрахункового документа (касового чеку). 

Пунктом 3 розд. І Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, вимоги до змісту розрахункових документів визначають обов’язкові реквізити розрахункових документів/електронних розрахункових документів. У разі відсутності в документі хоча б одного з обов’язкових реквізитів, а також недотримання сфери його призначення, такий документ не прийматиметься як розрахунковий. 

Пунктом 1 ст. 17 Закону України від 06.07.1995 року № 265/95-ВР (далі – Закон № 265) передбачена відповідальність у вигляді фінансових санкцій, що застосовуються до суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги) з порушенням вимог Закону № 265, за рішенням відповідних контролюючих органів, яка застосовується в таких розмірах: 

у разі встановлення в ході перевірки факту, зокрема, невидачі (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки (далі – РК) на окремому господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання: 

  • 100% вартості проданих з порушеннями, встановленими п. 1 ст. 17 Закону № 265, товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше; 
  • 150% вартості проданих з порушеннями, встановленими п. 1 ст. 17 Закону № 265, товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення. 

Разом з тим, відповідно до п. 12 розд. ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 265 суб’єкти господарювання звільняються від відповідальності за порушення вимог Закону № 265, вчинені ними у період з 01 січня 2022 року до 01 жовтня 2023 року, крім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів, здійснення діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти, діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор. 

Водночас, згідно з п. 15 розд. ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 265 у період з 01 серпня 2023 року по 31 липня 2025 року, але не пізніше ніж до дати припинення або скасування воєнного стану на території України, до ФОП, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ, що здійснюють діяльність з продажу товарів (крім підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) або надають послуги, фінансова відповідальність за проведення розрахункових операцій з використанням РРО, ПРРО або РК на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), непроведення розрахункових операцій через РРО та/або ПРРО з фіскальним режимом роботи, невидачу (у паперовій та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання РК на окремому господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання застосовується у таких розмірах: 

  • 25% вартості проданих з порушенням, встановленим п. 15 розд. ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 265, товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше; 
  • 50% вартості проданих з порушенням, встановленим п. 15 розд. ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 265, товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення. 

Згідно з п. 14 розд. ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 265 починаючи з 01 жовтня 2023 року суб’єкти господарювання звільняються від відповідальності за вчинені ними порушення вимог Закону № 265 (крім порушень порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів), вчинені ними при продажу товарів, наданні послуг на: 

  • тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, - по дату завершення тимчасової окупації відповідних територій; 
  • територіях активних бойових дій, - по дату завершення бойових дій на відповідних територіях; 
  • територіях можливих бойових дій, - по дату припинення можливості бойових дій на відповідних територіях. 

Про це повідомлено на Інформаційно-довідковому ресурсі «ЗІР», категорія 109.18. 

Інші новини

05.03.2021
ПРРОфіт для бізнесу — програмний РРО замість традиційних кас
ПРРОфіт для бізнесу — програмний РРО замість традиційних кас
Детальніше
14.06.2023
Чи є обмеження у СГ самостійно створювати ПРРО та використовувати його у своїй діяльності?
Законом № 265 не встановлено обмежень щодо виробників ПРРО. Суб’єкт господарювання може розробити власний ПРРО для власних чи комерційних потреб, однак функціонал такого ПРРО повин...
Детальніше
15.08.2022
Коментар до останніх змін до Держреєстру РРО – від ДПС
Чи можуть використовуватися РРО, які не забезпечують відображення реквізитів марок акцизного податку в розрахункових документах, при продажу будь-яких товарів та послуг, зокрема, а...
Детальніше
05.03.2024
Сторнування чека
Чи можливо виконати операцію «сторно» на ПРРО у зв’язку з помилково проведеною розрахунковою операцією, після якої через такий ПРРО проведені наступні розрахункові операції?
Детальніше
05.12.2022
Оплата за товари здійснюється за допомогою QR-коду: чи застосовувати РРО/ПРРО?
Чи зобов’язаний застосовувати СГ РРО та/або ПРРО у разі реалізації товарів, робіт (послуг), оплата за які здійснюється за допомогою QR-коду?
Детальніше
Cashälot
в ефірі