Обставини непереборної сили: як підтвердити знищення товарів?

24.05.2023
605

Тимчасово, протягом дії воєнного, надзвичайного стану, не вважаються використаними платником податку в неоподаткованих ПДВ операціях, або в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку, товари, придбані в оподатковуваних ПДВ операціях, знищені (втрачені) внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану.  Ці вимоги визначені п. 32-1 підрозд. 2 розд. ХХ Податкового кодексу України (далі - ПКУ) 

Зверніть увагу! До наведених вище операцій норми п. 198.5 ПКУ не застосовуються.

Дію обставин непереборної сили засвідчує Торгово-промислова палата України (далі - ТПП України). Листом ТПП України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1 підтверджено, що введення воєнного стану в Україні з 24.02.2022 до його офіційного закінчення є обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами).

Отже, для фіксації знищення (втрати) товарів внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного стану платнику податку необхідно:

  • провести інвентаризацію;
  • звернутися до органів ДСНС, які мають скласти акт пошкодження майна із зазначенням причини;
  • звернутись до місцевих органів влади, які можуть додатково підтвердити факт знищення товарів;
  • здійснити всі можливі заходи з фіксації факту пошкодження майна (фото/відео зйомка).

Водночас, регулювання питань методології бухгалтерського обліку здійснюється Мінфіном, тому з питань оформлення, відображення у первинних документах та документального підтвердження знищення (втрат) товарів внаслідок знищення (втрат) товарів внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану платнику податку доцільно звернутися до Мінфіну.

Про це нагадали податківці Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з ВПП.

Багато корисної інформації читайте в Блозі та на нашому Telegram-каналі Cashalot в ефірі.
 

Інші новини

17.11.2022
Продаж товарів з доставкою через служби доставки: що з фіскальним чеком?
У якому випадку треба видавати фіскальний чек РРО/ПРРО, а коли можна і без нього при продажу товарів із доставкою?
Детальніше
10.03.2023
Змінено назву міста чи вулиці: які дії платника податків?
Які дії платників податків у разі перейменування назви міста чи вулиці?
Детальніше
22.09.2022
Залишок готівки в касі в ПРРО Cashаlot
Як зберегти залишок всієї готівки в касі для наступної зміни у ПРРО Cashаlot – дізнайтесь у статті.
Детальніше
22.02.2024
Кваліфіковані електронні підписи для ПРРО Cashalot: детальний огляд
Робота з ПРРО передбачає наявність електронного підпису у кожного касира. Електронний підпис потрібен для відкриття та закриття зміни, а також для реєстрації чеків у ДПС.
Детальніше
10.11.2023
Облік готівки у вигляді благодійних внесків: що з оприбуткуванням?
Благодійна організація повинна оприбуткувати готівкові кошти, отримані як благодійні внески, у т. ч. вилучені зі «скриньки», у касі з оформленням прибуткового касового ордеру.
Детальніше
Cashälot
в ефірі