Обставини непереборної сили: як підтвердити знищення товарів?

24.05.2023
37

Тимчасово, протягом дії воєнного, надзвичайного стану, не вважаються використаними платником податку в неоподаткованих ПДВ операціях, або в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку, товари, придбані в оподатковуваних ПДВ операціях, знищені (втрачені) внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану.  Ці вимоги визначені п. 32-1 підрозд. 2 розд. ХХ Податкового кодексу України (далі - ПКУ) 

Зверніть увагу! До наведених вище операцій норми п. 198.5 ПКУ не застосовуються.

Дію обставин непереборної сили засвідчує Торгово-промислова палата України (далі - ТПП України). Листом ТПП України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1 підтверджено, що введення воєнного стану в Україні з 24.02.2022 до його офіційного закінчення є обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами).

Отже, для фіксації знищення (втрати) товарів внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного стану платнику податку необхідно:

  • провести інвентаризацію;
  • звернутися до органів ДСНС, які мають скласти акт пошкодження майна із зазначенням причини;
  • звернутись до місцевих органів влади, які можуть додатково підтвердити факт знищення товарів;
  • здійснити всі можливі заходи з фіксації факту пошкодження майна (фото/відео зйомка).

Водночас, регулювання питань методології бухгалтерського обліку здійснюється Мінфіном, тому з питань оформлення, відображення у первинних документах та документального підтвердження знищення (втрат) товарів внаслідок знищення (втрат) товарів внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану платнику податку доцільно звернутися до Мінфіну.

Про це нагадали податківці Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з ВПП.

Багато корисної інформації читайте в Блозі та на нашому Telegram-каналі Cashalot в ефірі.
 

Інші новини

30.05.2023
Штрафи за порушення порядку використання РРО та ПРРО планують повернути з 1 липня
З 01.07.2023 року планують відновити штрафи, в тому числі за незастосування РРО/ПРРО.
Детальніше
21.03.2023
Нова інтеграція Cashalot із системою Універсал 7
Cashalot продовжує активно розвиватися задля максимального комфорту наших користувачів. Так, вже зараз ми додали інтеграцію з системою «Універсал7».
Детальніше
26.12.2022
Оплата за неотриманий товар карткою, а повернення коштів – готівкою: чи можливо?
Чи має право СГ повернути кошти готівкою за неотриманий товар (ненадану послугу), якщо оплата проводилася через РРО з використанням банківської платіжної картки (POS-терміналу)?
Детальніше
01.11.2022
Форма № 5-ПРРО для електронної печатки: особливості заповнення
Як заповнюється Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа за ф. №5-ПРРО (J/F1391802) для електронної печатки ПРРО?
Детальніше
03.12.2021
Усе, що треба знати ФОПу, про обов'язок ведення обліку з 2022 року
З нового року держава змінила умови ведення обліку товарних запасів для деяких категорій підприємців. Тож у цьому матеріалі ми зібрали законодавчі норми та витяги нормативної бази...
Детальніше